FASHION ARENA PRAGUE OUTLET USKUTEČNILA JEDINEČNÝ VELETRH PRÁCE „JOB FAIR 2017“

Personální agentura Manpower Group pořádala na českém trhu takto rozsáhlý veletrh práce pro jednoho zadavatele poprvé. Pohovory pro uchazeče o zaměstnaní v oblasti módy, módního průmyslu se uskutečnily pod záštitou Úřádu práce ČR  (Krajská pobočka pro hl.m.Prahu). Největší outletové centrum v České republice – Fashion Arena Prague Outlet akci naplánovalo s cílem podpořit své nájemce při hledání kvalitních pracovních sil pro jejich obchodní jednotky.  

V době, kdy se míra nezaměstnanosti pohybuje na historickém minimu a stále klesá, je velmi složité najít vhodné kandidáty nejen pro prestižní světové módní brandy. Celá akce byla proto, oproti standardním postupům promovaná více než 4 týdny před její realizací. Obchodní oddělení Fashion Arena Prague Outlet na ní spolupracovalo s týmem Manpower Group, zástupci Úřadu práce a produkční agenturou Stars Events.

Pro zájemce bylo v prvním kole pohovorů připraveno tzv. speed interview, na jehož základě byli uchazeči vybraní specialisty společnosti Manpower „posouváni“ do kola druhého. Pohovory v tomto kole stejně jako konkrétní nabídky už řešili pracovníci jednotlivých značek. Sjelo se jich k této příležitosti několik desítek, někteří z nich přicestovali dokonce ze zahraničí.

„Při takto nízké nezaměstnanosti, zůstávají bez práce především ti, kdo o příležitost pracovat ani nestojí. Proto jsou nabídky pracovních pozic vlastně určeny spíš těm, kdo jsou v současném zaměstnaní nespokojeni, touží po změně nebo se v jejich případě jedná o úplně první angažmá,“ říká k akci Jiří Halbrštát, manažer náboru a marketingu agentury Manpower Group a dodává: „Hledání odpovídajících kandidátů je proto třeba věnovat mnohem větší úsilí.“

Největší počet uchazečů přišel na výzvu, kterou na svých online kanálech uveřejnil Fashion Arena Prague Outlet, nezanedbatelnou roli hrálo však i pozvání ze strany Úřadu práce a agentury Manpower Group. 67% všech účastníků tvořily ženy, 33% muži. Velmi rovnoměrně byly zastoupeny všechny věkové kategorie, přičemž nejvíce zájemců (25%) bylo ve věku od 41 do 50 let. Hned v závěsu (s 21%) byla nejmladší věková kategorie ve věku od 19 do 24 let. Kandidáti nejvíce ocenili příležitost ucházet se na jednom místě o více pozic, jednoduchou formu registrace i vstřícnost realizačního týmu. 

Zástupci značek, projevili mimořádný zájem obsadit za pomoci profesionálů zejména pozice ASISTENT/KA PRODEJE, VEDOUCÍ PROVOZOVNY nebo například designér interiérů prodejen a výloh, případně SKLADNÍK. „Tento nadstandardní servis jsme nabídli našim nájemcům poprvé,“ říká Margareta Serwatka, Senior Retail Manager Fashion Arena Prague Outlet a shrnuje: „Kromě kvality uchazečů ocenili zúčastnění zástupci značek také příležitost lépe pochopit celkovou situaci na českém trhu práce a výběr nástrojů, které je třeba k vyhledávání kandidátů použít.“ Pro značky, které neobsadily potřebné pozice nebo si do budoucna netroufají na větší náborové aktivity samostatně, byli a budou k dispozici specialisté Úřadu práce ČR, Krajské pobočky pro hl. m. Prahu.